26 Haziran 2014 Perşembe

Yatırımcıların Ramazan Ayı Politikası: Bekle ve Gör

Hatırlıyorum da eskiden Borsa risk almayı sevenlerin işidir falan gibi söylemler çok popülerdi. Şimdilerde ise bu söylemlerin yerini daha az “risk” kelimesi içeren cümleler aldı. Şuan piyasa gerçektende çok karışık bir hal aldı, bunu en iyi anlamamı yolu eskiden “Turgut bu ay için önerilerin neler” dediklerinde çok rahat şekilde tahminde bulunabilirken yaşadığımız zamanlarda bu sorulara yorum bile yapamıyorum.

Yukarıda kısaca anlatmaya çalıştığım şeyin adı PİYASA BELİRSİZLİĞİ. Yatırımcıyı en çok rahatsız eden durumdur. Kimse ne yapacağını tam bilemez, her kulaktan bir ses gelir. Kimse istikrarlı cümleler kurmaz ve piyasa aynı şekilde sessiz bir şekilde olası patlama gününe kadar gider.

BIST100 son bir haftadır resmen iki araya sıkışmış durumda. 78.000 ile 79.000 arasına sıkışan endeks dün üst üste Fitch’ten gelen açıklamalarda yetmedi. İndakörlerde de herhangi bir yükseliş işaretine rastlanmadı. Trend’de herhangi bir bozulma gözlemlenmedi.

Borsa İstanbul endekslerinde belirsizlik altın ve dolar içinde geçerli. Altın 1.310 ile 1.320 dolar seviyelerinde gidip geliyor. Herhangi bir oynama gözlemlenmedi. Zaten ilk altından bir oynama beklemiyorum. Dolar’da ise durum Fitch’den gelen verilerden sonra biraz değişir demiştim ancak öyle olmadı. Dolar/TL şuan için 2.13 ile 2.14 seviyesinde gidiyor.

Açıkça söylemek gerekirse ben bu durumun Ramazan ayı boyunca değişeceğini sanmıyorum. Piyasalarda durum sakin ve belirsiz, bu durumda yatırımcının politikası da; Bekle ve Gör

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder